Ik ga akkoord

Onze zorg gaat verder

Zwanger & Zo

Jaaroverzicht 2020

Wij, het hele team van Zwanger & Zo Nijverdal, wensen jullie allen de allerbeste wensen voor 2021! Maar vooral veel gezondheid!
Dit jaar is wel een heel bizar en bijzonder verloskundig jaar geweest, voor jullie, voor ons, voor de kraamzorg, voor familieleden en vrienden.
Waar we normaal veel waarde hechten aan persoonlijk contact, ging nu een groot deel via de telefoon. Waar we normaal uitgebreide zorg leveren tijdens, voor en na zwangerschap, werd alles teruggedraaid tot noodzakelijk zorg. Waar normaal de deur voor iedereen open staat, mochten opa’s, oma’s, broetjes, zusjes en tijdelijk de (aanstaande) vaders niet meer mee naar de reguliere controle. Dit is niet de verloskunde waar we normaal voor zouden staan, maar het was zo hard nodig om iedereen gezond te houden.
Ondanks dit Corona jaar hebben we ook veel bereikt met iedereen en zijn er veel momenten waar we ook trots op zijn!
* Onze zorg ging gewoon door! Ondanks de beperkingen. We zijn trots dat we qua begeleiding nog steeds dat hebben kunnen bieden waar we om bekend staan; persoonlijke laagdrempelige zorg.
* Een fijne samenwerking met ons eigen team van Kraamzorgburo zwanger&zo. Juist in deze tijden ervaren we hoe fijn het is om korte lijntjes te hebben met elkaar.
* Een fijne samenwerking met collega verloskundigen en de ziekenhuizen. Daar waar we soms recht tegenover elkaar staan is het fijn te zien dat we in dit soort crisis allemaal weer bewust zijn van dát ene doel; een gezonde zwangere en goede uitkomst van moeder en kind. Plannen van verloskundigen in de regio lagen klaar om in nood elkaar op te vangen, een distributiecentrum voor de beschermende maatregelen is opgericht, die in de eerste lock down nog nijpend was.
* We zijn trots op jullie onze lieve cliënten en oud-cliënten en hun partners die ons hebben gesteund en vooral ook het begrip die we hebben ervaren, daar waar we weer onze zorg moesten afschalen.
Jullie hebben ons zien veranderen van een persoon tot een medewerker van de Explosieve opruimingsdienst; een mondkapje met een masker, handschoenen en een witte jas. Hopelijk was de warme glimlach achter ons mondkapje in onze ogen terug te zien.
* Maar ook de kersverse moeders en vaders die de keerzijde van de corona hebben ontdekt in hun kraamtijd. Want het was toch niet heel erg verkeerd, dat het huis niet steeds vol zat met visite. De rust die dat heeft gebracht beamen veel kraamvrouwen en vaders. Omdenken heet dat. Het beste maken van een negatieve situatie.
We zijn trots op onderstaande Zwanger&Zo Facts:
* Dit jaar hebben we weer veel mooie momenten met jullie mogen delen; we hebben prachtige thuis, poliklinische of Medium Risk bevallingen, mogen begeleiden en dat is 40%! Anderen 34%, zijn door diverse omstandigheden doorverwezen naar het ziekenhuis tijdens de baring.
En 33% was al onder controle bij de gynaecoloog ivm medische redenen of tweeling zwangerschappen, stuitliggingen, keizersnede in de voorgeschiedenis.
* Dit jaar stond in het teken van de vele vlotte bevallingen, of het nu het eerste kind betrof, de tweede of de derde!
* Er zijn dit jaar meer ♂️ dan ♀️ geboren.
* De naam Gijs 5x, Otis 4x, Sem 4x en Daan 4x waren het populairst. Onder andere Ella, Lauren, Amber, Maud kwamen 2x voor bij de meisjes
* Bij elkaar zijn we met het voltallige team zo’n 12x getest op corona dit jaar.
* Hebben 3 collega’s Corona gehad en 1 teamlid in quarantaine gezeten door een positief familielid. Maar gelukkig hebben we alles zelf kunnen opvangen.
Wij staan echter ook altijd even stil bij de
zwangeren en partners die we dit jaar met slecht nieuws onze spreekkamer uit hebben zien lopen, soms zelfs alleen, omdat een partner niet mee naar binnen mocht, hartverscheurend. We hopen dát nooit meer op die wijze te hoeven doen. Maar ook de meneertjes en dametjes die te vroeg geboren zijn en de kindjes die nog een heel medisch traject in gingen met hun ouders na geboorte en de kindjes die dat gevecht niet eens hebben kunnen aangaan voor wat voor reden ook, onze ?kindjes. De vrouwen en hun partners die zo graag zwanger willen worden maar die een heel traject moeten doorlopen van soms maanden tot jaren, het stille verdriet.
Ook daar hield onze begeleiding niet op, want ook verdriet, onmacht en rouwen zijn onderdeel van ons vak. Zij het niet groot, maar onmisbaar.
We hopen in 2021 weer aan hen en jullie zijde te staan van een zo belangrijke levensfase dat gezin heet?
We gaan het nieuwe jaar weer vol aan de bak en
hebben er zin in! Heel veel zin!!!! Samen met elkaar houden corona onder de duim.
Bedankt voor de geweldige foto’s die we hebben ontvangen voor ons jaaroverzicht. Uiteraard zijn deze foto’s alleen met toestemming geplaatst in onderstaande video. Geniet van deze mooie film want deze foto’s laten zien waar we het allemaal voor doen!
Tot volgend jaar! ?
Nog even een belangrijke mededeling!
****************BELANGRIJK******************
Het kan zijn dat de bereikbaarheid rondom de jaarwisseling tijdelijk moeizaam verloopt. Is er SPOED en kun je ons niet bereiken op 06-20103048 spreek dan eerst de voicemail in met je naam en mobiele/telefoonnummer. Wij bellen je zo snel mogelijk terug.
Heb je direct verloskundige hulp nodig neem dan contact op met de verloskundigen van In Spe, praktijk voor verloskunde op telefoonnummer. 06-21900890.
Zijn ook zij niet te bereiken bel dan met de receptie/portier van ZGT Almelo 088-7087878
Geef bij beide altijd aan dat je één van de verloskundigen van verloskundigcentrum Zwanger&Zo nodig hebt! Zij hebben onze privénummers. We bellen je zo snel mogelijk terug.
************************************************

Pim

170 dagen oud

Pim

24/7 bereikbaar 06 20 10 30 48 Pretecho laten maken?
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

Zwanger & Zo – Verloskundigcentrum